SmartLipo

Smartlipo er en nylig utviklet metode for permanent fjerning av fett, og den representerer et betydelig fremskritt innen feltet. Denne teknikken er grundig dokumentert, skånsom og har økt i popularitet. Smartlipo er basert på vitenskapelig forskning og har som mål å maksimere effekten samtidig som bivirkningene assosiert med tradisjonell fettsuging minimeres.

Pris fra 19.990,-

Fettfjerning med SmartLipo

Ved SmartLipo eller Lipolyse utføres en prosedyre der fettdepoter under huden fjernes ved hjelp av laserenergi og suging. Resultatet av behandlingen er varig.

Dersom du har hatt vanskeligheter med å bli kvitt uønsket fett på kroppen til tross for kostholds- og treningsinnsats, kan denne metoden være en effektiv og permanent løsning for deg. SmartLipo er en innovativ teknologi som benytter laserenergi på en mer skånsom måte for å fjerne fettceller.

Priser på SmartLipo behandlinger

Hake, fettsugingfra 19.990,-
Øvre mage, mage, nedre mage, flanker, øvre rygg, nedre rygg, bryst, kne, indre lår, ytre lår, legg, rumpefra 29.990,-

Smartlipo – en evolusjon innen fettsuging

Gjennom årene har det blitt foreslått mange kirurgiske og medisinske behandlinger for å fjerne underhudsfett og redusere lokale fettansamlinger som er motstandsdyktige mot kosthold og fysisk trening. Disse behandlingene kan være mer eller  mindre  invasive.

Tross utviklingen av fettsuging, en av de mest vanlige kirurgiske prosedyrene innen plastisk kirurgi, er mange pasienter fortsatt skeptiske til å gjennomgå denne typen operasjon. Bekymringene deres knytter seg til restitusjonstiden, behovet for generell anestesi, smerter i den postoperative perioden og det uunngåelige avbruddet av den normale hverdagen.

Fra et medisinsk synspunkt er hovedbekymringen knyttet til de hemodynamiske konsekvensene på grunn av mulig blodtap forbundet med fjerning av fett.

Den vedvarende etterspørselen etter minimalt invasive prosedyrer for å fjerne underhudsfett har ført til utviklingen av en metode som kan redusere nedetid, blødning, smerte og samtidig stramme opp huden. Denne Teknikken ble først introdusert av DEKA i 1999 og er kjent som Smartlipo (laserassistert fettsuging) eller laserlipolyse på verdensbasis.

Hvordan virker Smartlipo?

Smartlipo er en minimalt invasiv prosedyre som utføres under lokalbedøvelse. Legen vil gjøre et lite snitt i huden og deretter føre en liten laserfiber inn i det området som skal behandles. Lasereffekten vil smelte fettet og gjøre det enklere å suge ut det smeltede fettet med en tynn kanyle. Denne teknikken gjør det mulig å fjerne fett på en skånsom og presis måte, samtidig som den gir en betydelig reduksjon i fettceller.

Fordelene med Smartlipo?

Metoden tilbyr flere fordeler i sammenligning med tradisjonelle fettsugingsprosedyrer. Først og fremst er det en mindre invasiv prosedyre som kan gjennomføres under lokalbedøvelse, noe som resulterer i mindre ubehag og kortere restitusjonstid. I tillegg vil Smartlipo også stramme huden i det behandlede området, og oppnå en smidig og jevn kroppskontur. Risikoen for bivirkninger som blåmerker eller hevelse er også redusert, og forekomsten av komplikasjoner er minimal.

Hva kan du forvente under og etter Smartlipo-prosedyren?

Under Smartlipo-prosedyren vil du føle en mild varme i det behandlede området, men det skal ikke være smertefullt. Prosedyren tar vanligvis en til to timer, avhengig av størrelsen på området som behandles. Etter prosedyren kan du forvente å ha litt ubehag men dette vil avta gradvis over de neste dagene. Legen vil gi deg spesifikke instruksjoner om hva du skal gjøre for å lette restitusjonen og få best mulig resultat.

Er Smartlipo riktig for deg?

Smartlipo er en trygg og effektiv prosedyre for de fleste som ønsker å fjerne uønsket fett. Imidlertid er det ikke en vekttapsbehandling, og det er viktig å opprettholde en sunn livsstil og regelmessig trening for å holde kroppen i form. Hvis du har spørsmål eller bekymringer om Smartlipo-prosedyren, bør du ta kontakt med oss, eller bestille en uforpliktende konsultasjon hvor du kan snakke direkte med legen som utfører Smartlipo behandlingen.

Oppsummering

Smartlipo er en innovativ teknologi som kan hjelpe deg med å fjerne uønsket fett permanent og få en mer smidig og jevn kroppskontur. Prosedyren er minimalt invasiv og kan utføres under lokalbedøvelse, med minimal risiko for bivirkninger og komplikasjoner. Du kan forvente å ha litt ubehag etter prosedyren, men dette vil avta gradvis over tid. Det er viktig å opprettholde en sunn livsstil og regelmessig trening for å opprettholde resultatene av Smartlipo-prosedyren. Dersom du vurderer Smartlipo, setter vi pris på å høre fra deg. Kontakt oss gjerne for å høre mer om behandlingen.

Finn hvordan du kan forvandle utseendet ditt med leppefillere ved vår klinikk. Kontakt oss i dag for å bestille en konsultasjon og ta det første steget mot å oppnå dine skjønnhetsmål.

Vi er eksperter på Smartlipo

Vi i EstMed Klinikken er eksperter på denne prosedyren og tilbyr den til våre pasienter med utmerkede resultater. Våre erfarne leger har utført Smartlipo-prosedyrer i mange år, og vi har hjulpet mange pasienter ved å fjerne uønsket fett.

Hvis du er interessert i Smartlipo-prosedyren eller har spørsmål om hvordan den kan hjelpe deg, kan du bestille en uforpliktende konsultasjon ved å trykke bestill time på denne siden, eller kontakte oss direkte.

smartlipo-oslo

Nyttig informasjon om SmartLipo

Fettfjerning

Laser lipolyse er en effektiv metode for å fjerne fett, men vanligvis kan man forvente å fjerne omtrent 400-600 ml fett per område per behandling, som tilsvarer et område på størrelse med en knyttneve. Dette kan variere noe fra behandling til behandling.

Under behandlingen blir fettcellene oppvarmet, og fettet omdannes til en oljeaktig væske.Dette kan så suges ut med en tynn kanyle.

Hudstramming

Laserenergien påvirker ikke bare fettvevet, men også bindevevet i de midtre lagene av huden. Dette resulterer i mindre sårskader, som igjen stimulerer kroppen til å produsere egne proteiner i bindevevet (kollagen og elastin). Disse proteinene gir en oppstrammende effekt på huden over de kommende ukene og månedene. Derfor oppnår man vanligvis en glatt og stram hud samtidig som fettvevet reduseres ved laser lipolyse-behandlinger. Denne oppstrammende effekten kan ikke oppnås på samme måte med tradisjonell fettsuging. Kombinasjonen av hudstramming og fettfjerning gjør behandlingen også godt egnet for reduksjon eller fjerning av cellulitter.

Koagulering av blodkar

Laseren varmer også opp de små blodkarene under huden i det behandlede området. Dette medfører koagulering av små blodkar som potensielt kan bli skadet under behandlingen, noe som resulterer i at blodet koagulerer og blødningen stopper. Denne effekten fører til mindre blødninger og redusert hevelse sammenlignet med tradisjonell fettsuging.

Smart Lipo og andre laserbaserte metoder for fettsuging er generelt sett skånsomme behandlinger med få bivirkninger.

En vanlig forekommende bivirkning er mild hevelse og blåmerker i området som er behandlet, i løpet av de første par dagene etter inngrepet. Disse bivirkningene kan være noe mer uttalt dersom pasienten også gjennomgår aktivt sug under behandlingen (se over). Normalt sett er det ikke nødvendig med sykemelding, og pasienten kan vanligvis returnere til arbeid samme dag eller dagen etter inngrepet.

I tillegg, selv om sjeldne, er det en lav risiko for infeksjon med bakterier etter laser lipolyse. Risikoen for arrdannelse er også lav.

Smart Lipo er egnet for behandling av lokaliserte uønskede fettansamlinger, men er ikke den optimale behandlingen for generell vektnedgang.

Typiske områder som kan behandles inkluderer:

• Hals
  • Mage
  • Rumpe
  • Armer
  • Lår
  • Legger
  • Ansikt
  • Hake
  • Rygg
  • Bryst
  • Innside av knær

Vennligst merk at informasjonen som gis er kun for generell informasjonsformål og bør ikke betraktes som medisinsk rådgivning. For en grundig forståelse av egnede behandlingsalternativer og potensielle risikoer, anbefales det å konsultere en kvalifisert helsepersonell.

Man kan føle seg litt øm og «mørbanket» i området som er behandlet og kan derfor ha behov for noe smertelindring. «Kompresjonskorsettet» som er valgt på forhånd, tas på. Dette for å holde huden stram og forebygge hevelse. Hvor mye man orker og greier er selvsagt individuell, men det kan være godt å ta det litt rolig de første dagene. Hard fysisk aktivitet skal unngås de første 3 månedene. Klinikken tar kontakt dagen etter behandling og man følges opp med flere kontrolltimer. Siden dette er et kirurgisk inngrep er følgende faktorer viktige:

• Infeksjonstegn (feber, rødhet, illeluktende sårsekret, nedsatt allmenntilstand)
  • Større blødning
  • Store smerter

Skulle noe av dette oppstå, skal man umiddelbart ta kontakt med klinikken.

* Begrenset kapasitet, 40% tilbudet gjelder kun de første 40 personene!

Utført av våre leger

robert-hermann-kiurg-oslo