Få en forfrisket ungdommelighet

Trådløft

Vurderer du trådløft som et alternativ behandling for ansiktsløft? Kontakt oss gjerne på telefon, epost eller bestill en konsultasjon med autorisert legepersonell hvor du kan få vite alt om behandlingen tilpasset ditt behov.

7.490,- pris 5.243,-

Hva er trådløft

Trådløft er en teknikk som brukes til å stramme opp løs hud i ansiktet ved hjelp av spesialdesignede oppløselige tråder. Det er samme type oppløselige «tråder» som brukes i generell kirurgi. Disse trådene stimulerer kollagenproduksjonen i huden, noe som fører til fastere hud også etter at trådene er oppløst i løpet av omtrent 18 måneder. Vanligvis er det tilstrekkelig å bruke kun to tråder på hver side av ansiktet.

Resultatet og varigheten av behandlingen varierer avhengig av faktorer som alder og utgangspunkt. Det er vanlig å gjennomføre nye trådløft-behandlinger med tre års mellomrom. Ved ønske om å optimalisere resultatet, kan behandlingen kombineres med injeksjoner og fillere på et senere tidspunkt.

Priser på Trådløft behandlinger

Øyenbrynfra 9.990,- til 14.990,-
Kinnfra 7.490,- til 14.990,-
Kjevefra 7.490,- til 14.990,-
Halsfra 7.490,- til 14.990,-
Dobbeltråd for dobbelhakefra 8.490,- til 15.990,-

Trådløft kan kombineres med annen behandling som medisinske injeksjoner eller fillere i etterkant om ønskelig. Varighet og resultat av behandling vil alltid variere, avhengig av alder, kosthold/røyking osv, men nye tråder kan settes etter 1,5-3 år.

nordyk-trådløft-oslo-beste-ansiktsløft
Vi bruker kun kvalitetsprodukter som oppløselige tråder fra Nordyx

Alle medisinske behandlinger har potensielle risiko, bivirkninger, og mulige komplikasjoner. Resultatet varierer fra person til person. Snakk med våre faglige dyktige leger og autoriserte sykepleiere i en konsultasjon hvor de vil forklare deg hele prosedyren og de mulige bivirkningene før en eventuell behandling.

Svar på spørsmål om trådløft

Viktig informasjon om trådløft

Finner du ikke det du lurer på? Ta kontakt!

Trådløfting er en ideell løsning for både menn og kvinner med mild til moderat slapp hud og slapp hud i ansikt og hals. De beste kandidatene for trådløfting er menn og kvinner 30-60+ med relativt god hudtone. Trådløfting er et flott alternativ for menn og kvinner som ikke ønsker å gjennomgå tradisjonell ansiktsløft-operasjon med sin lange nedetid, utgifter og potensielle komplikasjoner, men som fortsatt ønsker å se uthvilt og løftet ut, naturlig. Det er også et utmerket valg for de som bare vil løfte huden og ikke få for mye volum, som med fillers. Dessuten er det et godt valg for de som trenger mer enn bare hudoppstramming som oppnås med estetiske hudoppstrammende enheter.

• Pasienter under 18 år.
  • Pasienter som er underernærte.
  • Pasienter med hypertrofisk arrdannelse.
  • Trådløft utføres ikke på kvinner som er gravide eller ammer.
  • Trådløft utføres ikke dersom du har en aktiv hudinfeksjon eller betennelse.
  • Pasienter med blodproppforstyrrelser er ikke gode kandidater for trådløft behandlinger.
  • Hvis pasienten lider av hjertesykdom, høyt blodtrykk, uregulert diabetes, kreft, panikklidelse, depresjon osv., må det
    diskuteres videre med legen.
  • Pasienter med autoimmune sykdommer som får immunterapi.
  • Dersom man går på sterke antikoagulantia, må man slutte med dette 3 dager før en trådløft behandling.
  • Slutt å røyke og drikke rett før og rett etter Trådløft operasjonen.
  • Sykdommer som forkjølelse eller feber kan forårsake problemer med anestesi; behandlende lege må informeres om slike
    sykdommer.

Bivirkninger: Generelt tolereres Poly (L-LACTIDE co-ε-Caprolactone) sutur veldig bra. Svært sjelden kan det oppstå
injeksjonsinduserte hudreaksjoner som lett smerte, spent og presset følelse, svie, kløe, hematom eller lette hevelser. Disse
reaksjonene blir lette etter kort tid.

Eksperter anser generelt et trådløft som en lavrisikoprosedyre med kort restitusjonstid. Men som med enhver prosedyre, er det en risiko for å oppleve komplikasjoner.

Beslutningen om å ta en trådløft behandling er ekstremt personlig, og du må veie de potensielle fordelene ved å nå målene dine med risikoen og potensielle komplikasjonene ved et trådløft . Bare du kan ta den avgjørelsen selv.

Du vil bli bedt om å signere samtykkeskjemaer for å sikre at du fullt ut forstår prosedyren og eventuelle risikoer og potensielle komplikasjoner.

Mulige risikoer ved et trådløft:

• blåmerker
  • opphovning
  • blødning
  • smerte eller ubehag
  • problemer med å åpne kjeven eller munnen
  • følsomhet for sollys
    Disse bivirkningene er vanligvis kortvarige og gir ingen grunn til bekymring. Milde blåmerker og hevelser kan vare i 1 til 2 uker etter hvert som huden leges.

Disse risikoene og andre vil bli fullstendig diskutert før ditt samtykke. Det er viktig at du tar opp alle spørsmålene dine direkte med legen som skal utføre trådløft på deg.

Når du forbereder et trådløft, kan du bli bedt om å:

• Ta visse medisiner eller juster dine nåværende medisiner
  • Slutt å røyke
  • Unngå å ta aspirin, betennelsesdempende legemidler og urtetilskudd da de kan øke blødninger og blåmerker.

Det er flere ting du kan gjøre for å redusere risikoen for komplikasjoner fra et trådløft:

• Fortell kirurgen om eventuelle reseptfrie eller reseptbelagte medisiner eller kosttilskudd du tar.
  • Slutt å ta blodfortynnende medisiner og ikke-steroide antiinflammatoriske legemidler som ibuprofen minst en uke før prosedyren.
  • Unngå å drikke alkohol natten før prosedyren og røyk i minst 1 til 2 uker på forhånd.
  • Begrens forbruket av kjente inflammatoriske triggere for deg, for eksempel koffein eller sukker, i dagene før prosedyren.
  • Behandlende lege vil også gi spesifikk veiledning om hva du skal gjøre (eller unngå) før prosedyren for å sikre det sikreste og mest effektive resultatet.

Møt opp til avtalt tid, ha gjerne alminnelig avslappet tøy. Ta med et ekstra skift i tilfelle søl  fra skylleveske og lignende. Legg igjen smykker og lignende hjemme, og unngå farget  neglelakk.

Når du kommer til oss på klinikken vil du bli bedt om å fylle ut en behandlingsjournal.  Sammen med deg går vi igjennom denne for å utelukke eventuelle grunner til at behandlingen  ikke kan gjennomføres der og da. Deretter foretar vi en analyse for vurdering av hvor og  hvordan behandlingen gjennomføres.

Vi tar før- og etterbilder av område(ne) som skal behandles.

Selve operasjonen er forbundet med lite ubehag, ta evt. 2 tabletter med Paracet 500mg en time  før oppmøte evt. Pinex Forte hvis du ikke skal kjøre bil.

OBS! Bruk helst ikke Ibux eller andre ting som inneholder acetylsalisylsyre de siste to ukene  før behandling da dette kan gi økt blødningstendens.

Unngå gjerne også alkohol, kosttilskudd som inneholder Q10, ginseng, hvitløk eller fiskeolje kort tid før behandlingen ettersom disse også virker blodfortynnende.

Du trenger ikke være fastende.

Lokalbedøvelse settes både i hud- og fettvev i det området som skal behandles. Dette merkes som et lite stikk, og noe svie. Dette gir seg så snart bedøvelsen begynner å virke. Operasjonstiden er ca 90 minutter.

Trinn 1 – Anestesi

Medisiner administreres for din komfort under prosedyren. Vanligvis brukes lokalbedøvelse.

Trinn 2 – Snittet

Det er ingen reelle snitt, kun inngangspunkter for trådene. Disse inngangspunktene er vanligvis usynlige etter noen dager.

Trinn 3 – Trådene

Når lokalbedøvelsen har begynt å virke, føres trådene under huden. Mesteparten av tiden er det liten eller ingen smerte forbundet med å passere trådene.

Trinn 4 – Se resultatene

Resultatene av et trådløft vil vises gradvis når hevelse og blåmerker avtar for å avdekke en jevn, bedre definert kjevelinje og området rundt og et yngre utseende.

Sørg for å stille spesifikke spørsmål til legen om hva du kan forvente i løpet av din individuelle restitusjonsperiode.

• Hvilken medisin vil jeg få eller foreskrevet etter behandlingen?
  • Vil jeg ha bandasjer/bandasjer etter behandlingen?
  • Når blir de fjernet?
  • Brukes det sømmer?
  • Når kan jeg gjenoppta normal aktivitet og trening?
  • Når kommer jeg tilbake for oppfølging?

Du vil føle deg øm/sår i området som er behandlet, og kan ved behov ta  2 tabletter Paracet 500 mg hver 6. time.

Ta det med ro på selve behandlingsdagen.

Fra dagen etter må du gjerne gå tur, sykle ol, men vi anbefaler å vente 4 til 14 dager med  løpetrening, fitness og hard trening.

Om du har litt aktivt fysisk arbeid, ta det gjerne med ro de første 2-3 dagene.  Man kan oppleve mindre, stikkende smerter ved bevegelse de første par dagene.  Lytt til kroppens signaler!

Ta gjerne kontakt oss hvis du har noen som helst spørsmål om behandlingen du har fått.

Etter ca 4-6 uker har vi hvor man ser på det foreløpige resultatet. Etter ca 4 mnd har vi en sluttkontroll, hvor det endelige resultatet vurderes. Det tar tid for kroppen å hele!

Dr. Tahmineh

Estetisk kosmetisk lege