Fraxel CO2 laser

Fraksjonert CO2-laserbehandling kan være et godt alternativ ved behandling av dype rynker, alvorlig solskadet hud, arr, kvisearr og strekkmerker. Behandlingen kan også gi en generell forbedring av huden og redusere synligheten av rynker.

* Begrenset kapasitet, 50% tilbudet gjelder kun de første 50 personene!

Spar opptil 9995,-

Priser på Fraxel CO2 laser behandling

Fraksjonert CO2 laser Arr (lite området) kr 4.990,-
Fraksjonert CO2 laser rundt øynene kr 6.990.-
Fraksjonert CO2 laser rundt munnen kr 5.990.-
Fraksjonert CO2 laser panne kr 7.990.-
Fraksjonert CO2 laser kinn kr 9.990.-
Fraxel Hele ansikt (panne, kinn) kr 11.990.-
Fraksjonert CO2 laser hals kr 9.990.-
Fraksjonert CO2 laser bryst kr 11.990.-
Fraksjonert CO2 laser ansikt og hals kr 19.990.-
Fraksjonert CO2 laser bryt og hals kr 15.990,-

PS! Pris er veiledende (og det er best å komme til konsultasjon for eksakt pris for deg).

Hva er effekten av Co2 Laser behandling?

Fraksjonert laserbehandling kan være effektivt ved behandling av arr, slapp hud, rynker, tunge øyelokk, pigmentflekker, grov hud og store porer. For anti-aging effekt kan det være tilstrekkelig med 1-2 behandlinger i året. Hvis du har et område med spesielt mye rynker, som for eksempel overleppen, kan det være nødvendig med flere behandlinger. Ved behandling av arr vil du vanligvis trenge 3-6 behandlinger, og behandlingen avsluttes når du er fornøyd. Effekten på arr kan være varig forbedret. Når det gjelder rynker og slapp hud, vil effekten reduseres med tiden på grunn av den naturlige aldringsprosessen, og behandlingen bør derfor gjentas.

Fraksjonert Co2 Laser behandling

Fraksjonert laserbehandling kan stimulere til økt produksjon av kollagen, dempe pigmentflekker og gi en oppstramming og glatting av huden. Dette kan resultere i en forbedret hudkvalitet og en helt ny glød. Laserbehandlingen kan ha svært god effekt på områder som overleppe (også kjent som «røykemunn») og «tunge» øyelokk. Hvis du har generende rynker, store porer, slapp hud, pigmentforandringer eller aknearr i ansiktet, kan fraksjonell laserbehandling være en effektiv og god behandling uten kirurgi. Laseren fungerer ved at tusenvis av mikroskopiske stråler treffer huden og stimulerer i dybden uten å lage sår. Dette fører til at kroppen begynner å reparere seg selv, og produksjonen av kollagen og elastin øker. Fraksjonell laserbehandling kan i noen tilfeller også anvendes på strekkmerker og anbefales for solskadet hud.

All medisinsk behandling har potensiell risiko, bivirkninger og kan forårsake mulige komplikasjoner. Resultatet varierer fra person til person. For å lese vite mer om risiko knyttet til Fraxel laserbehandling, kan du kontakte oss, eller lese mer lengre ned på siden.

Nyttig informasjon om Fraxel co2 laser

Laser er et lys med parallelle stråler som gir et presist fokus og spennende effekter med hensyn til virkning; Lyskilden kan ha forskjellige farger (ulik bølgelengde) slik at noen passer til hårfjerning, noen til å lukke blodårer, noen til å drepe neglsopp, noen til å skjære, noen til å behandle utvekster og pigmentflekker, evt fjerne tatovering og ikke minst: noen er velegnet til å fornye hud og redusere arr, f.eks etter acne. La oss fremheve CO2-laseren som gir spennende resultater på hud:

En moderne CO2-laser kan levere fraksjonerte stråler, det innebærer at den
bestråler punktvis istedenfor hele flater, noe som gir et jevnt og fint resultat, og vi kan justere effekten etter ønsket virkning, f.eks overfladisk og tett bestråling ved pigmentfjerning, og dypt ved arr etter f.eks. acne. En fraksjonert laser, eller fraxel-laser er datastyrt og behandlingen kan gjøres med ekstrem nøyaktighet. Laserlyset gir en kontrollert påvirkning av de øvre lag i huden og kan stimulere underhud til fornyet vekst av elastiske fibre og kollagen som strammer opp og gir ny «glød» til huden.

1. Egner seg for hele ansiktet, spesielt der det er mye rynker.
2. Du oppnår en friskere hudfarge, forminskning av grove porer og jevnere
overflate. Reduksjon av fine linjer gjør at huden fremstår som frisk og sunn.
3. Huden vil også føles glattere, mykere og fastere.
4. Stimulerer til at huden fornyer seg og lager nytt bindevev over tid.
5. Kan også brukes på operasjonsarr og andre arr.

Laserbehandling er en vitenskap! Ta kontakt for vurdering av din hud!

De lyse hudtyper egner seg aller best for laser. Jo mørkere hud man har, desto større er risikoen for pigmentforandringer, både mørkere pigmentering og tap av pigment. Dette er årsaken til at de aller fleste er tilbakeholdne med å behandle mørkhudede. De vanligste områdene som behandles er rynker rundt munnen og øynene. Det er imidlertid blitt mer og mer vanlig å behandle hele ansiktet, såkalt ”fullface”.

Selv om laserbehandling gir en viss oppstramning av underhuden er det viktig å være klar over at man ikke fjerner overskuddshud eller heng. I prinsippet gjør man en overflatebehandling av huden, som gir den ett friskere og glattere preg.  En laserbehandling kan således ikke erstatte en ansiktsløftning.

Vi må utsette behandlingen dersom du har aktiv herpes eller pågående infeksjoner i ansiktet forårsaket av bakterier, herunder aktivt akne-utbrudd. Vi vil også være tilbakeholdne med å behandle pasienter som har tendens til å lage stygge arr/hypertrofiske arr eller har lett for å få pigmentforandringer. Videre må man ikke ha brukt Isotrtinoin (tidl navn Roaccutane), det siste året før en laserbehandlingen.

• Mørk hudtype, dvs. hudtyper 4–6.
  • Tendens til arrdannelser (hypertrofiske arr)
  • Nedsatt immunforsvar
  • Psykisk lidelse
  • Andre hudsykdommer
  • Lysutløst epilepsi

Gravide skal ikke ta denne typen behandling.

Laserbehandlingen kan ikke gjennomføres hvis du har en aktiv herpes, akneutbrudd eller en annen pågående infeksjon i ansiktet. Hvis du får dette, må altså CO2-laserbehandlingen utsettes. Du kan heller ikke ha benyttet legemidler for behandling av alvorlig eller langvarig kviser/akne i løpet av de siste 12 månedene før laserbehandlingen. Personer som er plaget med munnsår, bør nevnte dette i konsultasjonen før behandlingen, siden CO2-laser kan føre til gode forhold for virus som kan være årsak til slike munnsår. All bruk av legemidler bør også tas opp under konsultasjonen.

Typisk resultat av behandlingen er jevnere, glattere og mykere hud med reduksjon av rynker, arr og pigmentflekker både på kort og lengre sikt.

Den vanligste bivirkningen er rødhet i huden, som vil vedvare i uker eller måneder. Denne kan dog kamufleres med makeup når huden er tilhelet. Komplikasjoner med vår CO2-laser er sjelden, når behandlingen utføres av våre erfarne spesialister. Pigmentforandringer kan forekomme, både avblekning av hud samt pigmentflekker. Pigmentflekker kan ofte behandles med spesielle kremer. Forekomst av små talgcyster, ”Milier”, sees iblant, men forsvinner som regel uten behandling.

Infeksjoner forårsaket av både bakterier og virus kan forekomme, og det er derfor meget viktig med god oppfølging, samt at pasienten tar kontakt med klinikken dersom noe skulle oppstå. Infeksjoner kan oppstå i de første dagene, men kan også opptre etter at huden har tilhelet. For å motvirke infeksjoner behandles alle pasienter med antibiotika og anti-virus midler fra dagen før laserbehandlingen. Arrdannelser er heldigvis svært sjeldne, og når de opptrer er det oftest som følge av en infeksjon, som ikke er blitt behandlet korrekt.

Dersom du har behov for mer informasjon før behandlingen, kan du gjerne ta kontakt på mail eller telefon! Hos oss er du som pasient hele tiden i fokus! Vi vil støtte deg gjennom hele behandlingsopplegget.

Pasienter som skal behandles med laser, kan ikke bruke følgende medikamenter: tetracycliner (Actavis) og isotretinoin (Orifarm)

Før selve behandlingen renser vi huden godt , smører på bedøvelseskrem som skal virke i 30-45 minutter, slik at du kjenner lite smerte under selve behandlingen. Om ønskelig kan du ta en paracet før du kommer. Under selve behandlingen, slapper du bare av. Selve behandlingen tar ca. 20 minutter, avhengig av områdets størrelse. Varmefølelse eller stikking kan i noen tilfeller kjennes, men dette er isåfall kortvarig. Som oftest merker ikke kunde mye.

Du bør unngå å bruke vanlig makeup de første 3-4 dagene. Unngå solen. Huden vil bli rød i ca. 2 dager etter behandling. Dette er individuelt. Samme kveld vil du mulig kjenne litt svie/brenning i ansiktet. Dette er helt normalt. Ta gjerne paracet, men unngå ibuprofen (ibux). Du kan om ønskelig oppta vanlig aktivitet, men noen velger likevel å bli behandlet før en helg, slik at de har noen dager fri. I løpet av første uken vil noen flasse en del, andre ikke…noen blir mer rød og noen kan oppleve litt hovenhet , spesielt om man behandler rundt øyne. Men dette er forbigående. I tiden etter behandlingen vil kollagen og elastin produksjonen fortsette å øke, slik at endelig resultat ser man som oftest ikke før ca. 6 uker. Dette er også noe individuelt. Det bør gå minimum 8 uker mellom hver behandling. Dette for at huden skal «rekke» bygge seg opp igjen.

En fraxel-laser er som mange andre lasere CO2 for å få den ønskede effekten. Det som skiller den fra en mer vanlig laser er styringsenheten som kontroller at pulsene av stråling. Dette gjør at behandlingen av de ulike lagene i huden kan
gjøres med ekstrem nøyaktighet. Pulsene peeler av det øverste og mest slitte laget av huden samtidig som underhuden gjennom forsiktig oppvarming stimulerer til å produsere kollagen. Fraxel Laserbehandling er en spesialistert metode hvor man sender millioner av energirike laserpulser.

1. Egner seg for hele ansiktet, spesielt overlepper, rundt øyne, munn og hake.
  2. Du oppnår en friskere hudfarge, forminsking av grove porer, jevnere overflate og reduksjon av fine linjer gjør at huden fremstår som frisk og sunn.
  3. Huden vil også føles glattere, mykere og fastere.
  4. Stimulerer til at huden fornyer seg og lager nytt bindevev  over tid.
  5. Kan også brukes på operasjonsarr og andre arr. Ta kontakt for den beste måten for dine arr!

* Begrenset kapasitet, 25% tilbudet gjelder kun de første 25 personene!

Tahmineh

Lege Estetisk medisin