Idrettsmassasje

Idrettsmassasje brukes for å korrigere uregelmessigheter i muskulatur med manipulasjon av bløtvevet. Idrettsmassasje skiller seg ut fra klassisk massasje ved at den er mer energisk og spesifikk, og kan til tider føles ubehagelig og/eller smertefull.

Idrettsmassasje

Målet med idrettsmassasje er øke sirkulasjon via lymfesystemet og akselerere restitusjon/tilhelining av anspent muskulatur. Idrettsmassasje er en form for klassisk massasje som går noe dypere ned i vevet. Innen idrett kan denne type massasje være med på å forberede muskulatur for belastninger, redusere spenninger, smerter og øke idrettsutøverens prestasjon, eller få utøveren til å bli avslappet. Massøren tar hensyn til din idrett, om du skal bli varm før konkurranse, prestere eller bare restituere og slappe av.

Bestill Time Nå

Hos oss er du trygg på at din behandling skjer i trygge og gode omgivelser.

idrettsmassasje-oslo

Idrettmassasje tar hensyn til idretten du praktiserer, med ett fokus på muskulatur og samspill av kroppen sånn at du kan redusere restitusjonstiden og prestere bedre.Idrettmassasje består av en rekke ulike teknikker, gjerne med ett dypere trykk ned I vevet enn klassisk massasje. Prisen varierer basert på tid, med en gjennomsnittlig pris på 1.299,-/1.699,- 25/50min. Terapeuten utfører en god undersøkelse og behandling individuelt tilpasset deg.

Behandlingsløp

Det er svært liten risiko forbundet med idrettsmassasje. Føler du deg uvel før behandlingen må du si I fra til terapeuten før behandling settes I gang. Vær hydrert. Det er fint om du møter opp nydusjet og ren. Har du ulike medisinske diagnoser/sykdommer, hudplager eller tidligere negative erfaringer må du informere din terapeut om dette.

Terapeuten vil basere behandlingen på din historie og undersøkelse av dine plager. Terapeuten vil kommunisere med deg , og ta deg gjennom stegene i behandlingen, så du føler deg trygg gjennom hele oppholdet.

Du kan føle deg litt øm eller støl etter behandlingen. Dette går som oftest over i løpet av 1-3 dager. Hverdagslige aktiviteter , trening og gjøremål som du gjør til vanlig er ingen problem.

Etter behandling kan du oppleve en letthetsfølelse,bedre bevegelse og velbehag. Lett ømhet og såret kan også forekomme. Dette er helt normalt.

bindevevsmassasje-oslo

Natalia